Cap agressió sense resposta

El Diari de Balears publicava, ahir dia 25, aquesta notícia a la secció “No vagi per dit”:

«Curiosa la resposta de 13 paraules que el «general manager» de l’empresa mallorquina de software Orangetech, radicada al Parc Bit, envià a un sol·licitant de treball que s’hi dirigí en català: «Lamento mucho que escribas en catalán, es una pena que desperdicies las oportunidades». No posam ni afegim.»

M’ha arribat un correu amb la proposta d’enviar-los aquest text, de també 13 paraules:

«Lamentam molt que penseu així del català. És una pena que perdeu clients.»

 

[Actualització] Aquesta notícia ha tingut un gran impacte a la xarxa. L’empresa afectada encara no ha fet cap desmentiment de la notícia donada pel Diari de Balears (el qual se suposa que actua amb professionalitat), per la qual cosa consideram en principi que els fets són certs. També s’ha assenyalat amb encert que, si els fets es confirmen, som davant una violació de la llei, que prohibeix les discrimacions per raó de llengua, i, per tant, quelcom denunciable davant els tribunals. Igual que ho seria una discriminació per raó de sexe: com si l’empresa hagués manifestat per escrit que no admet una aspirant perquè és dona.

[Actualització 29 octubre] El director d’Orange Technologies em demana de publicar el text següent:

«Orange Technologies es una empresa amb el seu capital social 100% Mallorquí y te la seba sede ubicada al Parc Bit, som conscients que la nostra ubicació es la idónea per els productes y serveis que donam els professionals que la conformem.

En resposta a la noticia publicada al Diari de Balears entenc que el primordial, i sense cap necessitat de realitzà esbrinaments damunt la seva certeza, es demanar les mes sinceres disculpes a totes les persones que es puguin hagut sentir al·ludits y especialmente a la persona que va rebre el email.

En Orange Technologies disposem de un equip humà on es barret gen diferents cultures, idiomas y tradicions, desde la nostra propia Mallorquina, països Europeus e inclús a països de l’Hemisferi Sud. Això nos fa veure clarament que el estar oberts a tota cultura, idioma y tradició ens fa esser mes humans i que els nostres productes i serveis arribin a un àmbit internacional.

Sincerament
Juan Tomás-Verdera Alba
Director General
Orange Technologies

Orange Technologies es una empresa con capital 100% Mallorquín y tiene su sede en el Parc Bit, somos conscientes que la ubicación geográfica y cultural es idónea para los productos y servicios a los que damos respuesta los profesionales que la conformamos.

En respuesta a la noticia publicada en El Diari de Balears entiendo que lo primordial, y sin necesidad de realizar averiguaciones sobre su certeza, es pedir mi mas sinceras disculpas a todas aquellas que se hayan podido sentir aludidas y en especial a la persona que le llegó dicho email.

En Orange Technologies disponemos de un equipo humano donde se mezclan diferentes culturas, idiomas y tradiciones, desde la propia Mallorquina a Países Europeos en incluso a países del hemisferio Sur. Ello nos hace ver claramente que el estar abiertos a toda cultura, idioma y tradición nos hace ser mas humanos y que nuestros productos y servicios lleguen a un ámbito internacional.

Sinceramente
Juan Tomás-Verdera Alba
Director General
Orange Technologies.»

22 comentaris

22 comentaris rebuts

    1
  1. […] Teniu la informaci??mpleta al blog de Gabriel Bibiloni. […]

  2. 2
  3. Antoni Llull Martí - 26 octubre 2007 6:29 pm

    A mi no em fa gens de pena que perdin clients, i s’ho mereixen, però no crec que ells ho creguin, que en perden. Si els mallorquins tinguéssim per costum no acudir, llevat que fos absolutament necessari, a empreses que ens maltracten d’aquesta manera, segur que sí que procurarien no actuar de forma tan desconsiderada. Però, lamentablement, ja hi estam fets i sembla que no ens importa. No me’n sent gens orgullós d’aquest caràcter nostre!

  4. 3
  5. Joan - 26 octubre 2007 8:22 pm

    Jo ja ho he fet!

  6. 4
  7. Joan Gabriel Mora - 27 octubre 2007 11:44 am

    Veis? Això s’adiu amb el que comentàvem de n’Antich: allò que determina el seu comportament és la preocupació de no “desperdiciar las oportunidades”. Per això ens en dóna una de freda i una de calenta. Ja m’ho deia el meu padrí avi “T’has d’estimar més un enemic aferrissat que no un amic tebi”. Saviesa de l’avior!

  8. 5
  9. Joan A. Coll - 27 octubre 2007 12:42 pm

    Antoni Llull Martí, no ens refugiem en el fatalisme d´”aquest caràcter nostre”, i comencem a aixecar un poc el cap, que tampoc costa tant!

  10. 6
  11. Joan Gabriel Mora - 27 octubre 2007 12:52 pm

    Els he enviat aquest correu, així no els quedarà cap dubte del que els volem dir:

    «Lamentam molt que penseu així del català. És una pena que perdeu clients.»
    In case you don’t understand this rare language called catalan, this means : “You discriminate catalan-speaking applicants, so I will try hard not to use any of your software”

  12. 7
  13. www.ulldepoll.cat - 27 octubre 2007 5:19 pm

    Felicitats pel bloc! Mira’t aquest http://www.ulldepoll.cat

  14. 8
  15. Arnau - 28 octubre 2007 7:43 pm

    Responem massivament a aquests general managers que no tenen cap mena de sensibilitat ni tan sols per camuflar el fet que no s’han integrat en una terra que no solament ha sabut rebre’ls a ells per a montar el seu negoci, sinó que ha rebut imigrants e invasors durant milers d’anys, i ara ells no fan el mateix en retorn, sinó que responen com a autèntics colonitzadors espanyols… imposant i no respectant.

  16. 9
  17. Margalida Palou - 28 octubre 2007 10:53 pm

    També li he enviat un correu: Lament comunicar-li que no vull tenir cap relació amb una empresa que discrimina la llengua de la nostra terra. Pot estar ben segur que farem arribar aquesta informació a moltíssima gent i que perdreu molts clients.

  18. 10
  19. Pere Bueno - 28 octubre 2007 11:27 pm

    He vist aquest post i he enviat tot d’una el correu. Bona cosa, la resposta ràpida contra les agressions.

  20. 11
  21. Santi d'Alacant - 29 octubre 2007 9:16 pm

    Hola a tots companys. Acabe de llegir aquesta notícia a la web d’Acció Cultural del País Valencià i de seguida he enviat el missatge. Una volta més assistim incrèduls a una nova agressió a la nostra llengua per part d’una empresa que a més d’estar a la nostra terra ni tan sols s’interessa el més mínim per la nostra llengua i cultura, que dit siga de pas, és molt més antiga que ells.

    Des d’Alacant, cap agressió sense resposta o mai ens farem sentir.Defensem la Terra.

    Països Catalans Lliures i Independents!!

    http://mauletalacanti.blogspot.com/

  22. 12
  23. Orangeta - 29 octubre 2007 11:01 pm

    Pareix que la política de discriminar catalanoparlants deixa rastre… no tenen ningú entre els treballadors capaç de corregir-li les cartes al quefe?

  24. 13
  25. Francesca Verd - 30 octubre 2007 9:53 am

    Quin mal d’ulls, la resposta aquesta!

    Ja es veu que per a ells totes les llengües i cultures són iguals …però algunes més.

  26. 14
  27. Toni - 30 octubre 2007 10:25 am

    Algú sap quines empresses o organismes fan servir els productes d’aquests ….? (Vos podeu imaginar perquè ho deman) Reben qualque ajut del govern Balear o altre organisme públic? Algú els ha denunciat al jutjats? Què hagués passat si en lloc de ser un mallorquí hagués estat un sud-americà, o un negre?

    Vergonya dels pobles que no es fan respectar, vergonya!!

  28. 15
  29. enric Pujulà i Crespí - 30 octubre 2007 1:22 pm

    Soc mallorqui que viu a Catalunya desde fà molt d’anys, i ja no em sorpren res de tot aixó…tenim lo que ens mereixem per considerats amb els demes de fora i a qui hem acollit.. i

  30. 16
  31. enric Pujulà i Crespí - 30 octubre 2007 1:24 pm

    I lo que es pitjor… alguns dels propis mallorquins o catalans que encara defensan que hem de ser bilingues pels “pobrets” que no ens entenen..I a nosaltres qui ens defença..??

  32. 17
  33. Jaume Serv - 30 octubre 2007 2:38 pm

    Aixo no esta mal traduit?

  34. 18
  35. Santi - 30 octubre 2007 3:22 pm

    Podria algù relacionar-me marques de productes i fabricants que serveixen aquestos subjectes?
    No és hora ja d’iniciar un “boicot” contra ells?
    Perquè no deixam de comprar a n’aquells establiments que no vulguin o no sapiguen atendrer-mos amb la nostra llengua, aixì com deixar d’anar als restaurants que no tinguin la carta en catalâ?
    És hora de reaccionar. Demà pot ser tard!

  36. 19
  37. M.R. PLAYÀ - 30 octubre 2007 7:56 pm

    Volem que es especti el nostre idioma que es el CATALÀ
    empreses com aquestes no tindrien d’existir

  38. 20
  39. Laia - 02 novembre 2007 6:12 pm

    He rebut una resposta del tot apologetica per part d’aquest senyor, a qui em vaig dirigir per mostrar la meva indignacio. Potser a partir d’ara comen#ara, entre aquest senyor i la nostra llengua, un vals amoros: en la seva resposta es nota que ha contactat algun corrector/traductor perque redactes la carta, ates que nomes hi havia dues o tres faltes, res a veure amb la que en Bibiloni te a la pagina principal! Almenys algu n’ha tret una feina, de tot aquest embolic.

    No hi ha res com les bones maneres.

  40. 21
  41. Talaiòtic - 02 novembre 2007 7:01 pm

    He sabut d’aquesta agressió a través del bloc d’en Xavier Mir. I he enviat aquest text a l’empresa:

    “Benvolguts,

    el cas que el sociolingüista Gabriel Bibiloni denuncia al seu bloc i que afecta la vostra empresa s’ha estès notablement per la xarxa. Després de llegir la resposta que el Sr. Juan Tomás-Verdera Alba ha enviat a l’esmentat sociolingüista, i veient la pèssima qualitat lingüística del text, no puc sinó ratificar la impressió que la vostra empresa no té cap mena de respecte ni sensibilitat per la llengua pròpia de Mallorca, el català. Espero que torneu a enviar la carta convenientment redactada i amb les disculpes corresponents, i que com a desgreuge a tota la comunitat catalanoparlant incorporeu la nostra llengua al vostre web.

    Moltes gràcies”

    Salutacions des de Menorca!

  42. 22
  43. Cristina Bauçà - 15 novembre 2007 1:43 am

    Quan veig coses com aquestes no puc deixar de preguntar-me: fins quan? sempre serà així?

Podeu deixar un comentari